LocationZ logo
איך בוחרים לוקיישן להפקות צילום?
עודכן בתאריך:
05/01/2023

הפקת צילום יכולה לקום או ליפול על לוקיישן. יחד עם תסריט, צוות הפקה, שחקנים ודוגמנים, אין אף פרסומת, סדרת טלוויזיה או סרט קולנוע ללא לוקיישן לצילומים. ובעוד שלאולפנים יש את המגבלות שלהם, דווקא האפשרויות של לוקיישנים לצילום בבתים אמיתיים, משרדים ואפילו חוות סוסים או אתרים היסטוריים הן (כמעט) בלתי מוגבלות.

אבל איך בוחרים את הלוקיישן האולטימטיבי? זו כבר מומחיות של ממש.

קריאייטיב - מה הסגנון של ההפקה?
הלוקיישן של ההפקה יכול להיות ארמון בסרט תקופתי, פארק אירופאי רחב ידיים או דירת שיכון של משפחה דלת אמצעים, תלוי בתסריט. כאשר מחפשים לוקיישן לצילום הוא חייב להתאים לקונספט ולחזון של היוצרים. המראה שלו צריך להיות רלוונטי לתוכן, וככל שהלוקיישן יהיה יותר אותנטי ומתאים לתסריט, הוא ישדר יותר אמינות לצופים. אבל בניית סט באולפן כרוכה בהוצאה כספית גדולה, ולכן סקאוטרים של לוקיישנים לצילומים מחפשים בתים לצילום שכבר יש בהם את המאפיינים הדרושים להפקה. אלה יכולים להיות נתונים מיוחדים כמו בריכה בחצר, מדרגות בתוך הבית, מרפסת שצופה לרחוב סואן או עיצוב ייחודי: ספרייה עתיקה מלאת ספרים עבי-כרס, חדר מתבגר/ת טרנדי, מטבח של שף או תקרת עץ בשיפוע.

מיקום אטרקטיבי
לוקיישן שעונה על הדרישות האומנותיות של ההפקה זה חשוב, אבל לא פחות חשוב שהוא יהיה נוח ועם דרכי גישה מסודרות ורחבות. הפקה כוללת בדרך כלל הרבה אנשים, הרבה ציוד והרבה כלי רכב, וצריך מקום לכל אלה, ולקייטרינג. נכון שמהפקה באמצע המדבר יוצאים צילומים עוצרי נשימה, אבל שינוע שיירה של צוותי הפקה ממרכז הארץ לנגב גוזל שעות עבודה רבות ומחייב התייחסות לתנאי השטח. מנגד, לוקיישנים לצילום בתל אביב הם מאוד מבוקשים כי הם במרכז הארץ, אבל העיר הצפופה והדירות הקטנות דווקא לא באות טוב לגודל ההפקה.

תנאי שטח
אז אמרנו שהפקה זה אומר הרבה אנשים, ציוד ורכבים, וכשבוחרים לוקיישן צריך לבדוק שיש אליו גישה נוחה, שיש מעלית לסחיבת הציוד, שיש שירותים נוחים וגם מחסה מפני מזג האוויר כשמצלמים בחוץ. אבל הפקה זה גם איכות צילום ובשביל זה חובה לוודא שהתאורה מעולה, שזוויות הצילום נוחות עם מספיק מרחב ועומק שדה ושיש שקט. מלא שקט.
בחירת לוקיישן מתאים תכלול התייחסות לבעיות סאונד מרעשים חיצוניים ומאקוסטיקה פנימית, בדיקה שאין בניינים ועצים שמטילים צל וגם תשומת לב גדולה לחשמל. קשה מאוד לצלם בלי מספיק שקעים לחשמל (כן, ברור שאפשר להצטייד בגנרטור, אבל זה עוד סעיף תקציבי שיש לקחת בחשבון).

ולסיום: 3 טיפים של מנהלי לוקיישן מנוסים
לא משנה אם אתם מחפשים לוקיישנים לצילום במרכז, בחלק אחר של הארץ או בחו"ל (גם זה היה לנו), יש עוד כמה פרמטרים שכדאי לשים לב אליהם כשבוחרים לוקיישן לצילום:

1. כאשר יש כמה לוקיישנים בתסריט, כדאי לבחור בלוקיישנים שאינם מרוחקים מדי זה מזה, כדי להקל על הלוגיסטיקה ולחסוך זמן. וזמן, כידוע, זה כסף.

2. תמיד כדאי לחפש קודם כל לוקיישנים מאתגרים ומורכבים שלוקח זמן למצוא אותם (או לקבל אישור לצלם בהם), ולוקיישנים לימים הראשונים של הצילומים, כי הם הכי דחופים ולכן בעדיפות עליונה. 

3. בבחירת הלוקיישן המושלם עבורכם, היעזרו בחיפוש בתוך מאגר לוקיישנים. מאוד נוח שיש מבחר גדול ומגוון של לוקיישנים לצילום במקום אחד שזמינים לצפייה בקליק. גם התמונות במאגרים הן איכותיות יותר ומאפשרות להעריך נכון את המציאות בשטח, מאשר תמונות חובבניות שצולמו בסלולרי על ידי בעלי הנכס, ולעיתים קרובות אף עושות עוול ליתרונות המקום. בנוסף, את מאגר הלוקיישנים מנהלים אנשים עם ניסיון בתחום, אשר יודעים מה אתם מחפשים, ולכן בדרך כלל תיאורי הלוקיישנים במאגר כבר כוללים מאפיינים ייחודיים ופרטים הפקתיים חשובים.